• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
یکشنبه 24 اسفند 1399
کد مطلب : 126702
+
-

کیوسک/ روزنامه العربی الجدید [قطر]/ اردوگاه الهول؛ کشتار روزانه


روزنامه العربی الجدید صفحه نخست خود را به گزارشی میدانی از وضعیت اردوگاه خانواده‌های داعشی در استان حسکه سوریه اختصاص داده است. به نوشته العربی الجدید، قتل خانواده‌های داعشی توسط یکدیگر به اتفاقی روزمره در این اردوگاه تبدیل شده است؛ اردوگاهی که به‌دلیل محاصره کامل، از فقدان امکانات و خدمات اولیه رنج می‌برد.

روزنامه اطلاعات روز [افغانستان]
نمایندگان کابل در راه مسکو


به نوشته روزنامه اطلاعات روز، نمایندگان دولت افغانستان قرار است در نشست مذاکرات صلح این کشور که روز پنجشنبه در مسکو برگزار خواهد شد، شرکت ‌کنند. این نشست همزمان با ادامه نشست‌های مذاکرات صلح در دوحه برگزار می‌شود. نمایندگانی از کشورهای همسایه افغانستان نیز در این نشست حضور خواهند داشت. 

روزنامه ژاپن‌تایمز [ژاپن]
ژاپن نگران حضور شی در قدرت


ژاپن‌تایمز نوشته که با پایان یافتن کنگره ملی خلق چین که طی یک هفته گذشته در حال برگزاری بوده، مشخص شده که شی جین‌پینگ قصد دارد برای یک دوره چهارساله دیگر رئیس‌جمهور بماند. این مسئله، ژاپنی‌ها را که طی سال‌ها دچار اختلافات بسیاری با دولت شی بوده‌اند، نگران کرده است. چینی‌ها اعلام کرده‌اند قصد دارند تا سال2035 کشورشان را به جایگاه اول اقتصاد جهان برسانند. تسلط چین بر بازار اقتصاد جهان، باعث نگرانی دولت ژاپن است.

روزنامه ایندیپندنت [انگلیس]
برگزیت؛ بلای جان تجارت در اروپا


براساس اطلاعاتی که از سوی انگلیس منتشر شد، صادرات و واردات از این کشور در نخستین‌ماه روابط تجاری جدید پس از برگزیت شاهد کاهش شدید بوده است. این داده‌ها نشان می‌دهد که صادرات کالاهای انگلیس به اتحادیه اروپا 40.7درصد و واردات 28.8درصد سقوط کرده است. به نوشته ایندیپندنت، این ارقام بزرگ‌ترین سقوط ماهانه از زمان شروع ثبت ارقام در سال1997 محسوب می‌شود.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید